LEES HIER ONZE ANTWOORDEN OP DE MEEST GESTELDE VRAGEN

Nog geen antwoord gevonden op jouw vragen?

Stuur ons een berichtje en dan helpen wij je zo verder.

ALGEMEEN

Je hebt in principe tijd t.e.m. donderdag 12:00 om te bestellen voor levering in dezelfde week.

⚠️ LET OP: Het komt voor dat we tegen dan al gedeeltelijk of volledig uitverkocht zijn. 

Bestel dus op tijd om zeker te zijn van jouw gezonde maaltijden.

De menu staat steeds voor meerdere weken online. Is een week uitverkocht? Dan kan je alvast bestellen voor de volgende week.

Zeker! Je kan gerust eenmalig bestellen.

Maar met een 🔄 abonnement ben je altijd zeker van je gezonde maaltijden en mis je nooit meer je favoriete gerechten, ook niet als het snel uitverkocht is. Zo hoef je er zelf niet meer aan te denken.

Ja, we aanvaarden de maaltijdcheques -> Monizze en Edenred.

⚠️  Let op: Niet mogelijk op een abonnement ! 

Deze kunnen ten alle tijde gedownload worden via jouw account.

BEZORGING

🚚 Gratis verzending
Bij bestellingen vanaf €70 geniet je van gratis levering aan huis.

📦 Onder €70?
Dan rekenen we een kleine bijdrage van €9,95 voor de bezorging. Zo zorgen we bij ReFresh altijd voor een snelle en zorgvuldige levering tot aan jouw deur.

Wij leveren op vrijdag en zaterdag. Op donderdag krijg je een bevestigingsmail met daarin een tijdspanne van één uur waarin je maaltijdbox wordt geleverd. Op de leverdag zelf zal je nog een sms ontvangen zodra je maaltijdbox onderweg is.  Het is helaas niet mogelijk om een specifiek tijdstip of moment door te geven voor de levering van je bestelling.

Elke week plannen we onze routes zo efficiënt mogelijk in op basis van het door jou gekozen levermoment. Zo minimaliseren we het aantal gereden kilometers en verkleinen we onze ecologische voetafdruk.

⚠️ Leveringen op vrijdag gebeuren tussen 12u30 en 21u ! 

⚠️ Leveringen op zaterdag gebeuren tussen 9u en 18u ! 

📍 Afwezig? Geen probleem.
Geef bij je bestelling aan waar we je Foodbox veilig kunnen achterlaten. Denk aan een overdekte plek of misschien een lieve buur die ‘m wil aannemen.

📞 Chauffeur belt bij gesloten deur
Als je niet thuis bent, belt onze chauffeur naar het opgegeven telefoonnummer.

📦 Twijfel je of je thuis bent?
Laat je Foodbox dan liever op een ander adres leveren om misverstanden te voorkomen.

📝 Opmerkingenvakje
Tijdens het afrekenen vind je een veld om extra info of instructies mee te geven.

Let op:
Een voorkeur van tijdstip of meerdere leveradressen opgeven is helaas niet mogelijk.

Indien er een foutje geslopen is in je bestelling raden we je aan om contact op te nemen met ons via info@refreshfood.be. We contacteren je zo snel mogelijk om samen te zoeken naar een oplossing!

MAALTIJDEN

Plaats de maaltijden direct na bezorging in de koelkast (tussen 2 en 5°C). Zo blijven ze tot wel 7 dagen vers.

Elke verpakking heeft een duidelijke houdbaarheidsdatum, zodat je precies weet tot wanneer je kunt genieten van onze heerlijke, gezonde en versbereide gerechten – net alsof ze zo uit je eigen keuken komen.

Al onze gerechten (uitgezonderd de koude gerechten!) kunnen ingevroren worden. Let wel: invriezen kan afbreuk doen aan de kwaliteit van onze gerechten. Hierdoor kan er wat smaak verloren gaan.

De opwarminstructies staan steeds vermeld op het etiket van je maaltijd. Over het algemeen kun je deze richtlijnen volgen:

  • Microgolfoven (750 watt): 4 à 5 minuten

  • Voorverwarmde oven (170°C): 8 à 10 minuten

⚠️ Let op: De verpakking is niet ovenbestendig. Schep je maaltijd dus altijd over in een vuurvaste schaal als je de oven gebruikt.

Ook belangrijk: 🥣 Vinaigrette en sauspotjes zijn niet geschikt om op te warmen. Voeg deze pas toe na het opwarmen.

Al onze maaltijden worden individueel verpaktper persoon.  Zo hoef je niets te verdelen en blijft elke portie vers en handig.

ABONNEMENTEN

Ja, je kunt je abonnement eenvoudig pauzeren wanneer je even geen maaltijden nodig hebt. Ga naar je accountpagina, open ‘Mijn abonnementen’ en klik op de knop ‘Pauzeren’ bij je abonnement.

Je abonnement blijft gepauzeerd totdat je het zelf opnieuw activeert. Zo heb je volledige controle en betaal je niet voor weken waarin je geen maaltijden nodig hebt.

⚠️ Let op: Zorg ervoor dat je je abonnement pauzeert vóór donderdag 9u om te voorkomen dat er al een nieuwe bestelling wordt verwerkt.

📦 Abonnement
Bij een abonnement kies je een maaltijdbox en een leverdatum. Je betaalt automatisch wekelijks, en de box wordt op dezelfde dag van de week geleverd.
💡 Voordeel: Nooit meer je favoriete gerechten mislopen, zelfs niet als ze snel uitverkocht zijn. Heerlijk handig en zorgeloos!

🛒 Losse maaltijdbox
Je plaatst wekelijks handmatig een nieuwe bestelling en betaalt elke keer opnieuw.
💡 Voordeel: Flexibiliteit.

Nee, je kunt de leverdatum van je abonnement niet wijzigen. Als je een andere leverdatum wilt, moet je een nieuw abonnement kiezen met de gewenste leverdatum.

Nee, je kunt het aantal maaltijdboxen in je abonnement niet aanpassen. Als je extra maaltijdboxen wilt ontvangen, kun je een nieuw abonnement aangaan voor de extra box(en). Dit kan eenvoudig via de website.

De betaling voor je abonnement wordt automatisch elke maandag afgeschreven. Je kunt de exacte betalingsdatum en het bedrag in je account bekijken, zodat je altijd op de hoogte bent van wanneer de betaling plaatsvindt.

Als je een week mist, bijvoorbeeld door je abonnement te pauzeren, ontvang je geen levering voor die week en wordt er geen betaling afgeschreven. Je kunt je abonnement later weer hervatten en de levering wordt voortgezet voor de volgende week.

Als je betaling mislukt, ontvang je geen maaltijdbox voor die week. Zodra de betaling is opnieuw is verwerkt, worden de leveringen hervat.

Je kunt je abonnement eenvoudig opnieuw activeren via je accountpagina. Ga naar je abonnementen en klik op de knop om je gepauzeerde abonnement opnieuw te hervatten.

⚠️ Let op: Zorg ervoor dat je je abonnement hervat vóór donderdag 9u, zodat je volgende bestelling op tijd verwerkt wordt.

Je kunt je abonnement eenvoudig opzeggen via je accountpagina. Ga naar het tabblad Abonnementen, selecteer je actieve abonnement en klik op de knop om je abonnement op te zeggen. Zorg ervoor dat je dit doet vóór donderdag 9u, om te voorkomen dat er nog een nieuwe bestelling wordt verwerkt.

⚠️ Let op: Zodra je je abonnement opzegt, worden toekomstige leveringen stopgezet. Wil je later opnieuw genieten van onze maaltijden? Dan kun je eenvoudig een nieuw abonnement afsluiten!